17 March, 2017

Registervård

Registervård för uppdaterade register och CRM-system

RegistervårdMed registervård håller du dina kundregister och CRM-system aktuella vilket ger mindre felmarginaler och sparar tid och resurser i din kundkommunikation. Informationen i ett kundregister är en färskvara och den förändras kontinuerligt. Efter ett år har 30 % av dina kunder bytt kontaktinformation – 100 % har bytt bokslutsuppgifter. Företag går i konkurs, byter adress och telefonnummer. Kontaktpersoner byter titel eller företag. Ofta innehåller registret även en mängd dubbletter.

Genom att matcha ditt register mot vår uppdaterade och kvalitetssäkrade databas får du ordning och reda i dina register och säljstöd.

  • Aktuell information om dina kunder
  • Kontaktinformation till beslutsfattare
  • Finansiell information

 


Har du frågor? Kontakta oss!

Ring 08-562 325 02, mejla oss på info@cmpartner.se eller fyll i kontaktformuläret nedan.


Fräscht, uppdaterat och dubblettrensat

Vi kan uppdatera ditt register med allt från e-postadresser, namngivna beslutsfattare och adressregister till finansiell information. Vi ser till att ditt kundregister håller högsta kvalitet – och att det så förblir. Vi fyller på med organisationsnummer och matchar ditt kundregister mot vår nordiska databas och kan då bevaka alla förändringar såsom konkurser, adressbyten, nya telefonnummer, nya befattningar och mycket annat.

Alla nya uppgifter levereras till dig i en fil som du läser in i ditt kundregister. Du kan välja mellan att uppdatera det vid ett specifikt tillfälle eller att få löpande uppdateringar.

Blogg: Gunnar berättar om data och kvalitet

 


Komplettera ditt register

Vi kan också hjälpa dig att klä på ditt register med mer information. Kanske saknas kontaktuppgifter eller befattningshavare till företagen i ditt register.
Komplettera med:

  • Postadresser
  • Webbadresser
  • Befattningshavare
  • E-postadresser
  • Branschtillhörighet

Vilka av dina kunder har högst omsättning och vilka är de största arbetsgivarna? Få svar på intressanta frågor om ditt kundsegment. Vi kan komplettera ditt kundregister med den senaste finansiella informationen som exempelvis:

  • Omsättning
  • Resultat
  • Antal anställda

 


Hur går registervård till?

1. Fil och specifikation
Till att börja med behöver vi en fil från dig som innehåller information om dina kunder t.ex. organisationsnummer, företagsnamn och adress. Vi behöver också en specifikation på vilken information du vill att vi ska uppdatera eller komplettera.

2. Matchning
Vi tar emot filen vi fått från dig och gör en matchning mot vår databas. Vi uppskattar hur många träffar vi fått som matchar ditt register.
Vill du gå vidare så lämnar vi en offert.

3. Offert
Offerten innehåller pris och möjlighet att beställa tilläggsinformation på de objekt vi får träff på. Vi kan komplettera ditt register med t.ex.
beslutsfattare, e-post, omsättning (tkr) branschkoder och antal anställda.

4. Utför uppdrag
När du accepterat offerten och valt eventuell tilläggsinformation utför vi uppdraget.

5. Kvalitetssäkring
För att uppnå högsta möjliga kvalitet så kvalitetskontrolleras den nya totalfilen. All information/registerinnehåll från ditt företag hanteras
konfidentiellt.

 


Kontaktformulär