0,9 % hårda studsar – det är vad vi kallar bra kvalitet

0,9 % hårda studsar – det är vad vi kallar bra kvalitet

Hårda studsar

Vi arbetar kontinuerligt med att rätta upp hårda studsar i vår databas med e-postadresser till företag och beslutsfattare. Under 2017 har andelen hårda studsar i våra e-postutskick endast uppgått till i snitt 0,9 %* – det är vad vi kallar bra kvalitet!

Mikael Ryberger, marknadschef på CMPartner, slår fast att vi är en leverantör att räkna med.
– Det här är kontentan av ett hårt och envist arbete av datagruppen, som har varit oerhört dedikerade till projektet. Här ser vi resultatet svart på vitt. Vi är väldigt stolta över att vi kan erbjuda våra kunder så bra kvalitet på e-postadresser. Andelen är så pass låg att den ligger långt under den rekommenderade högsta gränsen på 5 % som kan försämra leveransbarheten.

Som kund är det lätt att glömma bort kvalitetsaspekten när man köper e-postlistor eller uppdaterar sina befintliga register. Först när man skickar inser man att kvaliteten är låg och att kanske upp mot 15 – 20 % av varan man köpt är obrukbar. Det är givetvis aldrig en bra deal. Men vi gör vårt bästa för att vara transparenta och leverera en produkt som just levererar, säger Mikael Ryberger, marknadschef på CMPartner.

 

*Mätningen visar den genomsnittliga delen hårda studsar på utskick som skickats mellan 1 januari och 1 november 2017. Källa: Webpower